Що робити після реєстрації ОСББ?

Порядок дій після державної реєстрації ОСББ

Як відомо, після державної реєстрації ОСББ робота лише починається. Як же зробити свій будинок – будинком мрії?

За результатами дослідження роботи діючих об’єднань співвласників можна виділити базові кроки після державної реєстрації об’єднання, які допоможуть правильно зробити фокус на напрямках діяльності і скоротити шлях по досягненню поставлених цілей:

1. Визначте форму обслуговування будинку ОСББ

Якщо Вас не задовольняє робота ЖЕКу і однією з причин створення ОСББ було покращення якості послуг з утримання будинку – можна прийняти рішення про формування особистого штату працівників (самообслуговування) або ж залучити нову обслуговуючу компанію (управителя). Таке рішення як зазвичай приймається у відповідності до пріоритетів роботи ОСББ, фінансової і адміністративної можливості будинку і обов’язково на загальних зборах;

2. Отримайте технічну документацію на будинок

Цей етап хоч законодавством зобов’язаний виконати попередній балансоутримувач будинку але в більшості випадків він виконується лише при ініціативі і контролю зі сторони керівництва ОСББ. Без документації на будинок складно зрозуміти, які допоміжні приміщення знаходяться в будинку (які до-речі потім можна здавати в оренду), також можуть виникнути проблеми при укладенні договорів на отримання комунальних послуг на будинок, неможливо буде оформити права на земельну ділянку під будинком і навколо нього, взяти участь в енергоефективних програмах, тощо. Якщо документи повернути не вдається (наприклад  колишній управитель/балансоутримувач банкрут) основну технічну документацію на будинок (технічний паспорт, поверховий план) можна поновити в БТІ;

3. Створіть платформу для комунікації

Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку по своїй суті покликане на колективне вирішення спільних проблем та досягнення цілей. Для якісної і швидкої комунікації бажано створити відповідні майданчики за допомогою інтернету та соціальних мереж (наприклад в Facebook або в Telegram);

4. Визначте пріоритети в роботі

Правлінню і співвласникам бажано з самого початку визначити найважливіші напрямки роботи, які потребує будинок і прибудинкова територія. Визначити пріоритети роботи можна після детального ознайомлення з будинком, його технічним та експлуатаційним станом. Це можна зробити шляхом залучення незалежного аудитора, або ж пошукайте серед співвласників людину яка зможе це зробити (в більшості такі сусіди і знаходяться). Після вивчення будинку буде зрозуміло, які роботи бажано провести якнайшвидше наприклад: заміна або модернізація індивідуального теплового пункту, утеплення будинку, ремонт покрівлі даху будинку, повернення допоміжних приміщень у власність співвласників, встановлення комплексної системи охорони тощо. Визначення пріоритетів по роботі над будинком дуже відповідальний етап адже допомагає зосередити всі ресурси на досягненні цілі і правильно сформувати кошторис, що є також важливо;

5. Сформуйте кошторис ОСББ і затвердіть внесок

Після того як Ви визначили пріоритети роботи, форму обслуговування будинку у Вас вже буде бачення, скільки коштів необхідно для управління і досягнення поставлених цілей. Наступним кроком буде формування кошторису (фінансового плану) на рік, виконанням якого буде сплата внеску співвласниками. Якщо у Вас готовий кошторис, структура і розмір внеску – час скликати загальні збори і приймати відповідні рішення;

6. Ефективно використовуйте ресурс ОСББ

Після дослідження будинку Вам буде зрозуміло, чи є допоміжні приміщення в якому вони стані адже підвали, горища можна здавати в оренду і отримані кошти спрямовувати на утримання або модернізацію будинку. Також Вам пощастило, якщо Ваш будинок має суцільну фасадну стіну без вікон і вигляд якої виходить на проїжджу частину або людне місце адже в такому разі ОСББ може отримати чималі кошти від розміщення реклами на фасаді будинку.

Вищезазначені кроки не прості, але при правильному підході до вивчення будинку, визначення пріоритетних напрямків роботи, які потребує будинок – досягти поставленої мети набагато легше. Бажано після реєстрації обєднання консультуватись з діючими головами ОСББ, а при прийнятті рішень і оформленню документів з юристами.

Також хочемо звернути Вашу увагу, що юристи юридичної компанії “ARTEAM” надають повний юридичний супровід діючим ОСББ в форматі абонентського обслуговування і разових послуг.